hr
jaargang -23 - laatste artikel 24-4 12:00 - 74446 artikelen - nu online 28 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen' - 'wat me is overkomen'


[1]

illegaal zijn onze bomen gekapt door buurman

26-02-09 21:13:48 - Quote! - @kensen
kensen
geachte lezers,

onze bomen zijn illegaal door de buurman omgekapt, zonder overleg, zonder toestemming!!

wilt u langskomen om e.e.a. te komen bekijken, filmen, fotograferen, noteren voor op uw website, uw blad of tv of radio?

u bent van harte uitgenodigd!! adres: foarwurk 10, 9248 sl siegerswoude.
wij zijn altijd wel thuis. de koffie staat klaar.

sinds 1978 wonen wij op dit adres. al 30 jaar dus. in die 30 jaar heeft wouter Kensen, mijn vader, bomen op zijn erf geplant want eerst was er helemaal nix behalve rusken gras, een kale boel volgens ons.

wouter wou bomen planten om heel veel goede redenen. enerzijds om lekker uit de wind te kunnen zitten, uit het zicht, minder kou in huis, minder in het zicht van buren en voorbijgangers, om zonder pottenkijkers lekker te kunnen klussen aan het huis en de tuin, maar vooral omdat hij enorm van bomen houdt en er dagelijks naar kijkt en van geniet.

de bomen groeiden in 30 jaar zeer goed en zijn nu zeer dik en hoog geworden, en bomen bevorderen het milieu en zijn goed voor de mensheid.

door de bomen zijn er heel veel vogels en andere dieren naar onze tuin toegekomen, om te genieten, te eten, te overnachten, te nestelen etc. heerlijk om in de zomer in je eigen bos te kunnen rondwandelen en te kunnen luisteren naar de vogels. het is een kleine hectare om onze boerderij heen. een paradijsje om te wonen.
Er leven dieren als goudhaantje, boomvalk, wespendief, wulp, adder, hermelijn, wezel, bunzing, boommarter en talrijke vlindersoorten.


buurman tjitse bouma heeft zijn land/ weiland aan 3 kanten aangrenzend aan ons erf met daartussen een sloot.

elk jaar snoeien mijn vader en moeder de bomen ter hoogte van de erfgrens, dit al 30 jaar.

nu heeft tjitse bouma (een man van over de 70) ineens al meer dan 40 bomen omgekapt. op ons erf !!! de takken gooit hij bij ons op het erf . daar kunnen we niets meer mee. en de bomen neemt hij mee voor zijn dochters open haard. nou die bomen wil ik wel in mijn eigen open haard gooien!!!!!

de brutaliteit!!!! wij zijn enorm boos en overdonderd door deze brutale eigenwijze bespottelijke idiote actie van de buurman!!!

mijn vader is zo ontzettend boos dat hij niet met de buurman wil praten anders slaat hij hem in elkaar zegt ie!! en mn vader is al bijna 85 jaar!!

wat ik het ergste vind is dat er geen overleg is geweest, en dat mijn vader alle bomen zelf heeft geplant en er nu niet meer van kan genieten, en dat mijn vader niets gevraagd is, en dat er geen rekening wordt gehouden met de slechte gezondheid van mijn vader. hij is beslist niet meer stressbestendig en lijdt erg onder de ziekte diabetes die hij heeft gekregen sinds een paar jaar. mijn vader heeft al zoveel meegemaakt: de 2e wereld oorlog incluis. en nu weer dit. van al die stress krijgt hij nog meer last van zijn diabetes. buurman bouma weet dat ook heel goed.

waarom laten ze die oude man niet gewoon met rust??? buurman Bouma heeft wel 100 hectare land voor zijn koeien!! en nu moet hij beslist bomen omkappen?? tegen moeder zij hij: ik wil na een storm geen takjes en blaadjes vinden op mijn weiland.

elke keer als het gestormd had heeft mijn moeder gecontroleerd en heeft mijn vader de takken opgeruimd, net zoals dat hoort.

vandaag heb ik de politie gebeld en die is ter plaatse geweest. maandag komt er iemand van de gemeente en van de politie.

het is een verdrietige zaak. het duurt minstens 30 jaar voordat die bomen er weer zouden kunnen staan. maar zoveel jaren heeft mijn vader niet meer te leven hoogst waarschijnlijk.

een misselijke actie van buren. en dat in zo''n stil dorpje als siegerswoude!!!

graag uw reactie hierop.

een stuk in de krant, op de website, op radio en tv, is gewenst.

Met vriendelijke groet,

Gerda Eva Antonia Kensen
foarwurk 10
9248 sl
siegerswoude

tel 06 46 12 15 45

26-02-09 21:28:45 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Politie inschakelen.
helaas ben ik morgen niet in de buurt. Dus ik sla de uitnodiging af :P

26-02-09 21:42:49 - Quote! - @Cee-N-Cee
Cee-N-Cee
Oudgediende


WMRindex: 1.300
OTindex: 15.343
S
Trouwens, ik kan niet zien dat je bomen gekapt zijn hoor. Volgensmij verzin je t maar :P
anoramio" target="_blank" rel="nofollow">Kijk

24-03-09 11:44:14 - Quote! - @nietmeer
nietmeer
Oudgediende

WMRindex: 1.656
OTindex: 9.237
Ik zou buurman Bouma een ver assing geven :P

Of een hoop drollen in een papieren zak doen. Dichtknijpen en voor zijn deur in brand steken en dan aanbellen....

24-03-09 11:59:42 - Quote! - @Ikke
Ikke
Oudgediende


WMRindex: 888
OTindex: 29.466
S
Quote Cee-N-Cee:
Trouwens, ik kan niet zien dat je bomen gekapt zijn hoor. Volgensmij verzin je t maar :P


Google Maps is niet real-time.

Maar het blijft een beetje een vreemd verhaal :|

24-03-09 12:23:11 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Kensen is ook maar 1 dag on-line geweest - zo te zien enkel en alleen om zijn verhaal hier te vertellen. 8-)

13-04-09 22:52:22 - Quote! - @zjopske
zjopske
Senior lid


WMRindex: 445
OTindex: 30
S
ach, aangifte is genoeg.
even mooi formuleren als illegale boomkap op mijn terrein is genoeg.

als je geluk hebt kun je nog een flinke schade vergoeding lospeuteren bij justitie.

en met nog meer geluk is je buurman dan weg.

13-04-09 23:17:33 - Quote! - @heraux
heraux
Oudgediende


WMRindex: 9.537
OTindex: 27.258
T S
wat kosten 40 bomen die 30 jaar oud zijn?

De vervangwaarde -incluus het plaatsen is een ongelofelijke dure zaak - eigenlijk is het - als de bomen plaatser gelijk krijgt - een behoorlijke klus om dat geregeld te krijgen.

Het is misdadig - de achtergrond van deze claim valt heel goed te beargumenteren.
Het is het vernietigen van eigendom, van natuur, van gezondheid, van kunst, van leven.
Veel verder dan de bomen - maar dus ook van de dieren..

Kortzichtigheid heeft dit veroorzaakt
trap niet in de zelfde blikvanger..

Kom toch maar tot een gesprek met
de buurman - voordat dit nooit meer
mogelijk is - en schakel ook een
advokaat in voor de eerste aanleg.

zo sta je zeker sterker

Veel success en hopelijk staan er
weer 40 mooie bomen waarvan we heerlijk
kunnen genieten.

13-04-09 23:44:05 - Quote! - @ledi
ledi
Oudgediende


WMRindex: 47.811
OTindex: 23.036
S
Zoals ik al eerder schreef: Kensen is na zijn klacht nooit meer on-line geweest.
Jullie reacties worden dan ook niet door hem gelezen. :nee

28-07-09 12:40:20 - Quote! - @Think_Pink
Think_Pink
Actief lid

WMRindex: 76
OTindex: 10
Beetje jammer dat de TS onze reacties niet zo bijster interessant vind.

Verder zou ik gewoon aangifte doen.
Bomen kappen zonder vergunning mag immers al niet, laat staan op de grond van iemand anders.

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

[1]

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven