hr
jaargang -23 - laatste artikel 16-4 14:00 - 74403 artikelen - nu online 41 bezoekers -

Home
Forum
Lid worden

Leden
Gebruikersnaam:

Wachtwoord:

Login onthouden

Login via:
Wachtwoord vergeten.

Het Forum

· [MED] Mededelingen
· [SUG] Suggesties
· [M&S] Moppen/Spelletjes
· [CUL] Kunst & Cultuur
· [OFT] Offtopic
· [G&C] Games & Computers
· [WMO] Wat me is overkomen
· [VDS] Vragen des levens
· [POL] Politiek
· [CON] Consumenten forum


offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic - offtopic


1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13

Emmos Reisverslag 2016

11-10-16 09:28:15
nietmeer
@allone: Naar het rijmtopic gaan om te checken of Emmo binnenkort afvaart is net zoiets als bij de slager een bloemkool kopen :P

Maar inderdaad @venzje, hij is benaderd door de rederij dat hij ergens rond de 23e van deze maand zal afvaren. Kan een paar dagen vroeger of later zijn.

Indien zijn nieuwe schuit een goede internetverbinding heeft zal hij zelf zorg dragen voor posting van zijn journaals. Indien slecht internet dan zullen ofwel Beppie, ofwel ondergetekende zorgdragen voor posting van zijn perikelen op WMR..

We have it covered my friend ;)

11-10-16 09:33:12
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.578
Quote SamuiAxe:
@allone: Naar het rijmtopic gaan om te checken of Emmo binnenkort afvaart is net zoiets als bij de slager een bloemkool kopen
Niet als die slager lekkere bloemkool verkoopt :D
.. of juist wel 8)

Laatste edit 11-10-2016 10:19

11-10-16 09:50:07
nietmeer

11-10-16 12:23:30
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
SamuiAxe: Mooi, mooi! #ok

En inderdaad, in het rijmtopic kom ik nóóit. Ben het ook niet van plan. :nee

11-10-16 12:40:18
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
@venzje: SamuiAxe: @allone: Voorlopig sta ik geboekt voor de Fagelgracht. Opstappen de 23ste oktober in Rouen.
Gegevens zijn zéér voorlopig omdat het nog meer dan tien dagen weg is. Het kan afhankelijk van de omstandigheden zowel eerder als later worden (normaal is later). Ook het schip is nog niet 100% zeker. Als er door één of ander geintje een collega uitvalt dan sta ik bovenaan de lijst om als vervanger dienst te doen.

11-10-16 12:54:55
Mamsie
Oudgediende


WMRindex: 45.579
OTindex: 94.481
Quote @venzje:


En inderdaad, in het rijmtopic kom ik nóóit. Ben het ook niet van plan. :nee


Eeuwig jammer, ik heb het idee dat je daar heel goed zou meespelen.:[

11-10-16 13:12:08
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
@Emmo: Ben benieuwd. Heb je al eerder op een F-type gevaren?

11-10-16 13:19:35
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
@venzje: Nee. Schepen zijn gebouwd ná de D-types, (waar ik wel een paar reizen op gemaakt heb, eerste reisverslag 2012). Het zijn modernere uitvoeringen van de E-types (waar ik laatste reis op gevaren heb).
Ze zijn als tweede serie (de eerste waren de D's) gebouwd in China. Denkelijk hebben ze de verkeerde werf uitgezocht, wat er zijn er maar zes van de acht afgebouwd, die hebben, heb ik me laten vertellen, hoopjes problemen gehad wegens slechte constructie en afwerking. Ze zijn gebouwd in 2008, dus inmiddels al weer 8 jaar oud. De meeste problemen zullen inmiddels al wel opgelost zijn.

11-10-16 13:31:44
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
@Emmo: Hm, dus mogelijk staat je nog een en ander aan interessants te wachten.

Interessant, dat jij en Marinetraffic 2008 als bouwjaar noemen en Spliethoff en bijv. Vesselfinder 2011.

11-10-16 16:12:54
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
@venzje: Eerlijk gezegd, ik mijn info ook van Marinetraffic. Goed beschouwd heb ik geen idee hoe oud die bootjes werkelijk zijn.
Overigens kunnen verschillende data in omloop zijn: contract voor nieuwbouw getekend, ontwerp goedgekeurd, kiel gelegd, te water gelaten, in de vaart gekomen. Meestal duurt het hele proces een jaar. Beetje afhankelijk hoe vernieuwend het ontwerp is. In dit geval: helegaar niet.
Op de site van de rederij staat overigens ook 2011.

11-10-16 17:49:37
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.578
Quote @Mamsie:
Quote @venzje:
En inderdaad, in het rijmtopic kom ik nóóit. Ben het ook niet van plan. :nee
Eeuwig jammer, ik heb het idee dat je daar heel goed zou meespelen.:[
volgens mij is hij sowieso niet van de spelletjes, dus dat kun je wel vergeten, Iris *)

16-10-16 10:01:18
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
Volgens MarineTraffic is mijn beoogde bootje nu onderweg naar Rouen. ETA volgens opgaaf 24 oktober 07:00.
Morgen bel ik met de rederij om nadere afspraken te maken.

18-10-16 21:23:48
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
Ik heb inmiddels gebeld. En alles is weer anders.
Ik moet nu naar de Anjeliersgracht. Is nu onderweg naar Willemstad (Curaçao), ETA vannacht.
Uiteindelijke bestemming is Barranquilla (Colombia). Bedoeling is dat ik de haven ná Barranquilla aan boord ga. Maar omdat deze nog niet bekend is, weet ik verder nog geen ene.... eh.... niets.

24-10-16 11:45:58
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
Dat ze afgelopen zaterdag vanuit Barranquilla met ruim 15 knopen in noordwestelijke richting aan het stomen was doet vermoeden dat er inmiddels wel een bestemming bekend is?

24-10-16 12:22:52
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.578
@Emmo: niets is goed voor ons *)

25-10-16 11:44:22
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.578
@Emmo: zat je trouwens niet al eens vaker op de Anjeliersgracht? De naam komt me zo bekend voor.. Maar misschien alleen omdat mijn zus en mijn oom er vlakbij hebben gewoond  ;)

25-10-16 11:54:17
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
@allone: @venzje: Gisteren, vers van de pers, Bootje is onderweg naar Pensacola, Florida. Vandaar naar Eastport, Maine en met bestemming Livorno, Italië.
Voorlopige datum 28 oktober.

@venzje: Daar zat ik me ook eventjes op de kop te krabben. Voor orders en dan met 15 knopen er van tussen? Normaal doe kalmpjes aan als je voor orders vaart. Maar het kan wel. Meerdere opties, waarbij je snel op de laadhaven moet zijn op een voordelig vrachtje op te pikken.

@allone: Nee, ik zat nog niet eerder op de Anjeliers. De laatste A-types waar ik op zat waren de Anker- en de Aalsmeer. Daarvoor heb ik wel meer A-schepen gehad, maar de Anjeliers nog niet.
Overigens is de Anjeliersgracht gedempt en heet nu Westerstraat. De Anjeliersstraat loopt evenwijdig aan de (voormalige) Anjeliersgracht.
afbeelding

28-10-16 08:47:50
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
Het blijft voor mij mysterieus: Marinetraffic beweert dat ze op weg is naar Pensacola, maar ze vaart momenteel -pak 'm beet- zo'n 50 mijl oostelijk van Key Largo, ruwweg richting Bimini.
Pensacola al gehad? Of overgeslagen en rechtstreeks op weg naar Maine?
(Of lokt de Bermudadriehoek? :+ )

28-10-16 09:42:33
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.578
@Emmo: dat de Anjeliersgracht gedempt is had ik gemerkt, ja  ;) ik kreeg geen natte voeten meer (a)

A-types omdat alle namen met A beginnen? 8O

@venzje: Dan is ze binnenkort verdwenen..

28-10-16 10:17:47
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
@venzje: Nee. Verandering van orders. Pensacola, Eastport en Livorno gaan niet door. Er is een andere reis geboekt, denkelijk leverde die wat meer op, of is er iets anders gebeurd.
Marinetraffic leest de AIS gegevens van het schip. Die jongens aan boord hebben mogelijk niet de moeite genomen om die gegevens aan te passen. Tweede mogelijkheid is dat de nieuwe gegevens niet goed zijn overgedragen, maar de kans daarop is klein.
Die Bermudadriehoek, daar komen de schepen regelmatig door. Zowat de helft van het verkeer van en naar de oostkust van de US gaat er doorheen. Verzekeringsmaatschappijen vragen geen extra premie, dus ik vermoed dat het met die verdwijningen wel meevalt.

@allone: De schepen voor mijn baas worden in series gebouwd, dat zijn dan 6, 8 of meer zusterschepen, gelijk ontwerp en uitrusting. Die krijgen een naam die inderdaad met een bepaalde letter begint. Op dit moment zijn er de A, E, S, D, F en M-series, in volgorde van leeftijd.
Daarnaast heeft de rederij een stuk of wat afdelingen: zware lading, begint met "Happy" met daarna weer een bepaalde letter: Happy D, Happy R. Dat is overgeërfd van de voorganger, Mammoet.
Dan is er nog een kustvaarttak, de voormalige rederij Wijnne en Barends. Daarvan hadden schepen oorspronkelijk vrouwennamen, van vrouwen die oorspronkelijk voorkwamen in de familie van de stichters. Die vrouwennamen worden volgehouden, maar weer met de eerste letter als aanduider voor een serie en met "Lady" als voorvoegsel. Dat proces van verandering is nu bezig. De eerste serie is de Lady A.
Buitenbeentje is Transfennica, ook een dochter van mijn baas. Dat is een serie van 6 roro-schepen, waarbij de naam eindigt op CA (van carrier): Pulpca, Timca etc.
Dan zijn er nog twee schepen gekocht van Dock Express; de Yacht Express en Super Servant 4. Dat zij half-afzinkbare schepen die speciaal uitgerust zijn voor jachttransport.
Als laatste de schepen die op dit moment gebouwd worden, samen met Rolldock. Dit is ook een zware lading transporteur. Mijn baas bouwt nu samen met deze jongens de zogeheten Bigroll serie. Op dit moment 4 besteld, en als ik wel heb 2 daarvan al gebouwd en in de vaart. Naamgeving: Bigroll B: voorbeeld Bigroll Barentsz

28-10-16 10:20:32
allone
Oudgediende


WMRindex: 50.822
OTindex: 90.578
@Emmo: dus alleen aan de naam kun je al zien wat voor soort schip/lading het zal zijn..

28-10-16 10:45:42
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
@allone: Soort schip ja, soort lading nee. Vrijwel alle schepen (uitzonderingen zijn Bigroll, Transfennica en Yacht Express) kunnen bijna alle ladingsoorten aan. Limieten zijn alleen de laadcapaciteit, en de kranen. De Anjeliers heeft 40 tons kranen, de "Happy's" gaan tot 800 per kraan. De "Lady's" hebben geen kranen.
In dit geval is de Anjeliers onderweg naar Sept Iles. Daarvan weet ik dat er veel ertsen en concentraten (gewassen erts) vandaan komen. Het zal dus wel een bakje bulk, gestorte lading, worden.

28-10-16 11:05:16
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
Quote @Emmo:
Transfennica, ook een dochter van mijn baas.
Wie noemt zijn kind nou Transfennica?  ;)

28-10-16 11:34:42
Emmo
Stamgast


WMRindex: 65.589
OTindex: 28.417
@venzje: Mijn baas :+

Maar eigenlijk was Transfennica een bestaande (charter)maatschappij, die mijn baas compleet gekocht heeft. De naam is behouden vanwege de naamsbekendheid.

28-10-16 11:40:03
venzje
Oudgediende


WMRindex: 22.565
OTindex: 7.906
@Emmo: Aan de naam te zien vaart die op Finland?

Je moet ingelogd zijn om te kunnen reageren!

1 2 3 4 .... 9 10 11 [12] 13

WMRphp ver. 7.1 secs - Smalle versie - terug naar boven